Campanie de comunicare pentru proiectul Energie și Biomasă

După 7 ani de activitate și mediatizare destul de intensă, Proiectul Energie și Biomasă, finanțat de UE și implementat de PNUD Moldova, avea nevoie de o abordare nouă în comunicare, pentru a atrage atenția jurnaliștilor și a ajunge la publicul țintă.

Communications Boutique a fost contractată pentru a implementa campania de comunicare bazată pe câteva instrumente:

-Sesiuni de instruire pentru jurnaliști;
-Vizite de presă;
-Cluburi de presă.

BTQ a elaborat și desfășurat o serie de instruiri pentru jurnaliștii din presa locală și centrală în tematica biocombustibilului și a energiei regenerabile în general. Jurnaliștii au primit atât informații statistice, cât și abilități de a aborda subiectele jurnalistice din diferite „unghiuri” – ca știre socială, știre economică, de mediu, etc. Instruirile au fost livrate de doi traineri-practicieni cu experiență în domeniul biomasei și, respectiv, a jurnalismului – Oleg Stiopca și Ludmila Andronic.
Sesiunile de instruire au avut loc în locații diferite, oferind oportunitatea unui număr cât mai mare de jurnaliști să se informeze atât din presa scrisă, TV, radio, cât și on-line (Expresul, Gazeta de Sud, Ialoveni Online, Curierul de Est, Strășineanca, Cuvântul Liber, Natura, Ora locală, Timpul, Radio Moldova, Moldova 1, Media TV, Bas TV, TNS Taraclia, Gagauzia Info, GRT Gagauzia).
Poze
Jurnaliștii au avut posibilitatea să aplice cunoștințele obținute în cadrul vizitelor de presă. Astfel, cel de-al doilea obiectiv al campaniei – mediatizarea rezultatelor obținute de către proiect, am reușit să-l atingem prin intermediul celor 15 vizite de presă, organizate în cadrul mai multor instituții de învățământ care au renunțat la încălzirea cu gaze în favoarea energiei verzi. Jurnaliștii au discutat cu managerii instituțiilor despre economiile obținute, cu copiii despre confortul termic sporit, cu antreprenorii care au instalat cazangeriile și furnizorii de biocombustibil, convingându-se de utilitatea biomasei.

De asemenea, un subiect interesant pentru vizitele de presă au fost istoriile de succes ale antreprenorilor autohtoni, care s-au lansat în afaceri de producere a energiei eco, utilizând deșeurile agricole. Pentru istoriile de succes au fost selectate afaceri cu componente inovative, printre care producerea brichetelor din coji de hrișcă sau migdal, livrarea energiei termice în baza parteneriatelor public-private sau creșterea plantelor energetice.

În cadrul acestor vizite a fost implicată atât presa națională (ZDG, Timpul, Europa Liberă, Pro TV, Jurnal TV, Prime TV, Unimedia, Agora), cât presa locală (Expresul, Unghiul, Albasat TV, Impuls TV, Radio Eco, Patria mea).

 

Cluburile de presă au oferit spațiu de discuție pentru subiecte complexe legate de biomasă privind evoluția pieței de biocombustibil și provocările Republicii Moldova în dezvoltarea sectorului energiei verzi, calitatea biocombustibilului, cum poate fi acesta testat, dar și rezultatele activităţii Laboratorului de testare a calităţii brichetelor şi peletelor din biomasă.

La discuțiile din cadrul cluburilor de presă au participat Reprezentanţi ai Delegaţiei Uniunii Europene în Republica Moldova, ai Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare, ai proiectului Energie şi Biomasă, antreprenorii în domeniul bioenergiei și reprezentanții mass-media.

Opt sate din raionul Hâncești reușesc să facă economii impresionante, datorită încălzirii cu biomasă a instituțiilor publice. Un bun exemplu în acest sens este și gimnaziul-grădiniță din satul Cotul Morii, care a trecut la un sistem de încălzire eco încă acum cinci ani. În gimnaziul-grădiniță din Cotul Morii, care are o suprafaţă de 3.000 de metri pătrați, învață aproximativ 200 de copii.

Опубликовано Energie din biomasa 21 января 2018 г.

Campania de PR a atins rezultatele scontate, peste 30 de jurnaliști având posibilitatea să-și aprofundeze tehnicile de documentare și relatare a subiectelor din domeniul biomasei, generând în jur de 100 de apariții în presă.