Campanie de vizibilitate pentru promovarea serviciilor de îngrijire socio-medicală la domiciliu

Populația Moldovei îmbătrânește cu ritm accelerat. Fiecare al șaselea locuitor are vârsta de peste 60 de ani, iar către anul 2025 fiecare al patrulea va atinge această vârstă, potrivit datelor Biroului Național de Statistică. Îmbătrânirea activă și în condiții sănătoase este, însă, inaccesibilă pentru mai bine de 70% din populația cu vârsta de peste 55 ani. De asemenea, în țara noastră se înregistrează cea mai mică rată de ocupare pentru populația de vârstă pre-pensionară – doar 1 din 10 persoane în vârstă participă activ și se implică în viața socială.

Problematica vârstei a treia reprezintă activitatea de bază a Asociației Obștești CASMED, ai cărei misiune este îmbunătățirea stării de sănătate și a bunăstării pentru persoanele în etate prin sporirea accesului la servicii de calitate și promovarea dezvoltării comunitare.

Strategia de comunicare pentru 2017, realizată de echipa Communications Boutique, a fost aliniată activităților și obiectivelor țintite de către instituție, având drept scop crearea imaginii și creșterea vizibilității instituției ca presator de servicii medicale și sociale pentru persoanele de vârsta a treia.

Obiectivele campaniei de comunicare s-au axat pe:

– Sensibilizarea grupurilor țintă despre activitățile și rolul pe care îl are Asociația pentru ajutorarea vârstnicilor;

– Promovarea conceptului de comunitate prietenoasă vârstnicilor și îmbătrânire activă;

– Promovarea Festivalului Bunica Fest și a Galei „Oamenii Schimbării”

– Eficientizarea comunicării cu mass-media prin menținerea relațiilor și comunicare activă cu jurnaliștii atât locali, cât și cei naționali.

Un exercițiu important în cadrul campaniei a fost stabilirea corectă a grupurilor țintă, printre aceștia numărându-se potențiali beneficiari: persoane vârstnice, persoane imobilizate la pat sau persoane singuratice. Din grupurile țintă face parte și publicul general, atât din zona de nord a țării, cât și din alte regiuni, care este reprezentat prin copiii, nepoții sau rudele persoanelor de vârsta a treia, care ar putea apela la serviciile CASMED pentru a-și ajuta apropiații.

Mesajele pe care s-a axat comunicarea

În funcție de publicul țintă la care ne-am adresat, au fost stabilite și mesajele cheie, care au corespuns intereselor și valorilor însușite de aceștia. Mesajul cheie pentru toate grupurile țintă a fost necesitatea continuării unui stil de viață activ și sănătos și la vârsta a treia, implicarea persoanelor vârstnice în viața socială a comunității și demontarea mitului precum că persoanele odată ajunse la vârsta de pensionare nu mai sunt capabile de activitate socială.

 Instrumente și activități de comunicare:

În cadrul campaniei de comunicare s-a menținut o interacţiune strânsă cu jurnaliștii, fiind încheiate parteneriate media atât pentru a satisface nevoile de informare ale mass-media, cât și interesele de promovare ale instituției. În funcție de publicul țintă au fost selectate sursele media: presa scrisă (Ziarul de Gardă), presă online (Newsmaker) și  TV (Moldova 1 și Pro TV).

Pe parcursul campaniei au fost realizate 9 istorii de succes. În parteneriat cu ZDG  am publicat trei articole prin intermediul cărora am reușit să facem cunoscute publicului larg istoriile unor vârstnici care după mai multe încercări ale vieții au reușit să-și îmbunătățească starea de sănătate datorită serviciilor medicale prestate de CASMED.

Cu implicarea jurnaliștilor de la Newsmaker au fost realizate alte trei istorii de succes, protagoniștii cărora la fel au beneficiat de serviciile CASMED, iar în lipsa copiilor, plecați peste hotare, asistentele medicale și sociale le-au devenit cele mai apropiate persoane.

Serviciile socio medicale integrate oferite de către CASMED au fost promovate prin intermediul reportajelor video realizate de Pro TV și Moldova 1.

CASMED

CASMED implementează proiecte sociale și de sănătate pentru persoanele vârstnice din 36 de comunități din zona de nord a țării. Oferim o întreagă echipă de asistente sociale și medicale dedicate pentru a le ușura viața persoanelor în etate și a le asigura sprijin ori de câte ori este nevoie.

Опубликовано CASMED 24 ноября 2017 г.

Echipa Communications Boutique a fost responsabilă de promovarea primei ediții a Festivalului Bunica Fest cu sloganul „Cântăm, dansăm, meșterim și cu vârsta ne mândrim!”. Festivalul a avut drept scop onorarea experienței de viață a seniorilor și promovarea unui stil de viață activ și un mediu adecvat socializării în rândul vârstnicilor, facilitând comunicarea între generații și integrarea socială a acestora în viața comunității.

Pentru promovarea amplă a evenimentului atât la nivel național, cât și local au fost stabilite parteneriate media cu următoarele instituții: TV8BTVZDGSP. Interesate  și prezente la eveniment au fost și alte instituții media precum Publika TV și Europa Liberă.

Promovarea pe social media a fost, de asemenea, un instrument important de comunicare cu publicul, iar postarea conținutului calitativ atât text, cât și vizual a sporit numărul de vizitatori și aprecieri ale paginii. Astfel, pe parcursul campaniei au fost plasate 61 postări însoțite de texte scurte și atractive cu rol informativ: descrierea gamei de servicii (medicale și sociale), prezentarea istoriilor de succes a beneficiarilor care au fost ajutați de CASMED, descrierea metodelor de îngrijire a persoanelor cu probleme de mobilitate (de ex. metoda Kinaestetics, care este o inovație pentru Republica Moldova), promovarea valorilor pe care le sprijină și dezvoltă CASMED, promovarea conceptului de îmbătrânire activă.

Impactul campaniei de comunicare poate fi măsurat prin numărul de apariții media, din totalul de 52  – au fost 12 apariții TV, 35 în media online și 5 în presa scrisă.